محور غرفه‌های نمایشگاهی

دوره ششم جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان
دوره ششم جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان

گروه های دانش آموزی دوره متوسطه می توانند دستاوردها و اختراعات خود را در گرایش ها و رشته های گوناگون علمی- پژوهشی از جمله علوم زیستی، علوم شیمی، علوم ریاضی، علوم فیزیک و نجوم، فنی و  مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم دینی و معارف اسلامی، هنر و عکاسی، معماری و شهر سازی، نانو تکنولوژی، ادبیات و آفرینش ادبی، زیست فناوری، محیط زیست، پزشکی و بدن انسان ارائه نمایند.

همچنین گروه های دانش آموزی دوره دبستان می توانند پروژ های علمی خود را در قالب جمع آوری و طبقه بندی، مدل و نمایش علمی، آزمایش و اختراع (طراحی و ساخت) در گرایش های متنوع علمی همچون ریاضی، شیمی، فیزیک و نجوم، زیست شناسی، محیط زیست  ارائه نمایند.

در روزهای برگزاری جشنواره به هر گروه از دانش آموزان فضایی در قالب غرفه نمایشگاهی جهت ارائه پروژه خود اختصاص داده می شود. در این محور لازم است دانش آموزان علاوه بر تهیه مقاله، با توجه به فرآیند پژوهشی تابلو نمایش و یا پوستری با کیفیت مناسب تهیه کنند و در روز جشنواره در محل غرفه خود نصب نمایند.

دانش آموزان دست سازه یا اختراع ساخته شده خود را می توانند در فضایی که در اختیار آنها قرار داده شده در معرض دید عموم و هیات داوران بگذارند.

 لازم به ذکر است داوری توسط هیات داوران توسط فرم های داوری دقیق و اختصاصی با توجه به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی انجام می شود.

داوری این محور مجازی و آنلاین نیست.

 

 

قوانین حاکم بر گروه های شرکت کننده در بخش غرفه های نمایشگاهی

1. تعداد نفرات مجاز شرکت کننده در هر گروه حداکثر 5 نفر است .

2. فقط اعضای گروه بایستی به پرسش داوران پاسخ دهند، دخالت دبیر راهنما سبب کسر امتیاز گروه می گردد.

3. تمامی اعضای گروه بایستی در پاسخ گویی به پرسش ها همکاری کنند.

4. تهیه بروشور برای گروه ها اختیاری است.

5. حضور در محور غرفه های نمایشگاهی 3 روز کامل می باشد. تمامی اعضای گروه از روز چهارشنبه صبح (افتتاحیه) از ساعت 9 تا 18، روز پنج شنبه از ساعت 9 الی 18 و روز جمعه از ساعت 9 الی 12 بایستی در غرفه خود حضور داشته باشند.

چارچوب کلی که باید در تهیه مقاله رعایت شود به شرح ذیل است:

نحو نگارش درست مقاله جهت بررسی در غرفه های نمایشگاهی جشنواره شامل بخش‌های زیر است:

۱.عنوان: انتخاب عناوین باید با محتوای و جریان مقاله هماهنگ باشد و با موضوع و هدف مقاله سازگاری داشته باشد.

۲.فهرست: مطالب همراه با شماره صفحه بندی باشد.

۳.چکیده: بدون مشاهده اصل کار، نکات مهم بدست آمده از محتوا را به شکل یک بند یکپارچه بنویسید، درضمن از روی متن اصلی رونویسی نکنید.

۴.کلیدواژه: کلمات کلیدی پروژه خود را بنویسید.

۵. مقدمه: در این بخش، موضوع مقاله معرفی و توضیح داده می‌شود. همچنین، اهمیت موضوع، هدف‌های مقاله و سوالات پژوهشی مطرح می‌شوند.

۶. مرور ادبیات: در این بخش، به مرور ادبیات موضوع پرداخته می‌شود. شما می‌توانید تحقیقات و مطالعات قبلی مرتبط با موضوع خود را معرفی کنید و به نتایج و استنتاجات آنها اشاره کنید.

۷. روش‌شناسی: در این بخش، شما به خواننده توضیح می‌دهید که چگونه به دست آوردن نتایج و اطلاعات مقاله پرداخته‌اید. شما باید جزئیات روش‌های استفاده شده، نمونه‌برداری، ابزارها و روش‌های تجزیه و تحلیل داده را توضیح دهید.

۸. نتایج: در این بخش، شما نتایج به دست آمده از تحقیقات خود را ارائه می‌دهید. از جدول‌ها، نمودارها، نمونه‌ها، عکس‌ها و سایر وسایل تصویری استفاده کنید تا نتایج را به صورت گرافیکی نمایش دهید. همچنین، می‌توانید تحلیل و بررسی نتایج را نیز در این بخش ارائه کنید.

 

 

 

چارچوب کلی که باید در تهیه پوستر یا تابلو نمایش رعایت شود به شرح ذیل است:

 

تابلو نمایش پوستر غرفه های نمایشگاهی جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان

 

نمونه هایی از تابلوهای نمایش محور غرفه های نمایشگاهی :