ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲۱:۲۵

سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

مرکز آموزش های آزاد و مهارتی با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و افزایش مهارت‌های علمی و عملی دانش آموزان سراسر کشور سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان را برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در افتتاحیه این جشنواره دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بابک نگاهداری مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر آرمین حقیقت فرد عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد و هیات داوران حضور داشتند.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشور ما دانش آموزان با استعداد زیادی دارد، اگر ما مسئولین وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم، بدون شک کشور ما آینده روشنی خواهد داشت.
دکتر طهرانچی افزود: دوران کرونا دوران تغییر روش است. در این دوران روند آموزش و نوآوری باید تغییر کند. آموزش برای نسل فردا را نمی توان به فردا واگذار کرد. برگزاری سومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان به ما نشان می دهد که پرچم نوآوری و پژوهش برپا است.

دکتر بابک نگاهداری مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اهداف این جشنواره با اهداف ذاتی باشگاه پژوهشگران جوان یکی است. باشگاه پژوهشگران جوان در حوزه دانش آموزی و دانشگاهی فعالیت می کند و این همکاری در دو سال گذشته بیشتر از قبل شده است. باشگاه پژوهشگران جوان در حوزه دانش آموزی از پروژه‌های پژوهشی، مسابقات علمی و فن آوری جهت ارتقاء و توانمند سازی حمایت می کند.

دکتر نگاهداری افزود:  باشگاه پژوهشگران نخبگان جوان از طرح ها و خلاقیت ها حمایت می کند و در این حوزه آمادگی وجود دارد که پروژه های برجسته، توانمندسازی شوند و در این زمینه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش آموزان اعطا گردد تا  این مسیر توانمندی و استعدادیابی به بهترین شکل طی شود.

دکتر آرمین حقیقت فرد عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر لزوم  اتصال نخبه ای از دوران دانش آموزی تا دکتری،  ادامه داد:  برای پژوهش باید اول زیرساخت آماده شود ومهمترین زیر ساخت پژوهشی منابع انسانی است. برگزاری چنین جشنواره هایی باعث می شود زیرساخت منابع انسانی به خوبی مهیا شود.
وی تصریح کرد: در جشنواره ها یکسری طرح ارایه می شود، سپس داوری شده و در انتها  یک محصول پژوهشی به وجود می آید که این همان تولید زیر ساخت انسانی است که  باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال آن است.
در ادامه دکتر سرکاراتی معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه افزود: یکی از بهترین روش های یادگیری، یادگیری از طریق انجام پروژه های علمی است و باید این فضا برای دانش آموزان مهیا کرد.
خانم فطیر دبیر اجرایی جشنواره نیز ‘به حضور 2400 دانش آموز از 15 استان کشور در قالب 520 گروه پژوهشی اشاره کرد و گفت حضور این تعدا دانش آموز پژوهشگر نشان دهنده این است که پژوهش تعطیل نشدنی است و برگزاری این جشنواره را فرصتی جهت رشد، کشف استعدادها و بروز خلاقیت دانش آموزان دانست.