ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۰۶:۰۴

کور سوی امید(عکاسی مفهومی)، دستاورد برتر مجتمع آموزشی ابوعلی سینا

کور سوی امید(عکاسی مفهومی)، دستاورد برتر مجتمع آموزشی ابوعلی سینا

کور سوی امید(عکاسی مفهومی)

 

جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان  به عنوان رویداد بزرگ علمی و پژوهشی دانش آموزی در روز‌های 29 تا 31 اردیبهشت ماه 1400 به صورت مجازی با حضور بیش از 2400 دانش آموز هر سه مقطع تحصیلی دبستان، دوره اول و دوم متوسطه به همراه دبیران راهنمایشان از 15 استان کشور در قالب 520 تیم برگزار شد.

در محور سمینارها و غرفه های نمایشگاهی 320 تیم در شاخه های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، زیست فناوری، علوم کامپیوتر، نجوم، نانو و … شرکت کرده اند و نتیجه تلاش های خود را در بستر مجازی ارائه داده شد.
همچنین در محور مسابقات  88 تیم در گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، زیست فناوری، ماشین های کمیکار، بازی سازی، کامپیوتر و برنامه نویسی، انرژی های تجدید پذیر، مسابقات آزمایشگاهی، اینترنت اشیا و کاپ فیزیک ایران، ایده شو دیده شو و … ثبت نام کرده و به صورت مجازی دستاوردهای پژوهشی خود را به صورت محصول محور ارائه داده شد.
در محور سخنرانی علمی 65 تیم و در محور تولید محتوای دیجیتال نیز 47 تیم حضور داشتند.

که تعداد ۴۲ گروه مقام برتر را کسب نمودند.

بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های برتر علاوه بر قدردانی از این دوستان پژوهشگر، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.

 

پژوهشگران : آناهیتا اصیلی، ستایش الهیاری، یسنا مرکزی، سونیا عسگری

دبیر راهنما : خانم خلعت آباد

مدرسه ابوعلی سینا

 

ناراحتی احساسی منفی است که اثرات منفی زیادی روی سلامت روان و توان جسمی ما می گذارد. برخی از افراد به سادگی از دیگران ناراحت می شوند، اما برخی دیگر به ندرت
از چیزی در زندگی احساس دلخوری و رنجیدگی میکنند. ما وقتی احساس ناراحتی می کنیم که چیزی ما را آزار داده یا برخلاف میل مان بوده است.


در این پروژه افراد گروه در این تلاش اند تا مفهوم تاریکی را با نماد های مختلف نمایش دهند که می توان گفت عوامل تاریکی در زندگی ناراحتی ها ، سختی ها ، مشکلات و تضاد طبقاتی و… هستند که باعث ایجاد احساس نارضایتی و ناامیدی می شوند البته لازم به ذکر است که همیشه در کنار سختی ها خوشی هایی هم وجود دارند که باعث به وجود آمدن روزنه امیدی در اعماق تاریکی ها می شود.


با انتخاب موضوع کور سوی امید وسبک عکاسی مفهومی می خواستیم نشان دهیم که حتی در تاریک ترین قسمت زندگی هم نوری وجود دارد که دل انسان را از نا امیدی و افسردگی پاک کرده و به آن روشنی می بخشد . چه بسیار انسان هایی که به سخت ترین بیماریی ها مبتلا شدند و مرگ عزیزانشان را یکی پس دیگری نظاره کردند و …اما به امید آمدن روز های بهتر تسلیم نشدند و ایستادند.


باید در نظر داشته باشیم که با وجود تمام مشکلات زندگی همچنان در جریان است پس چقدر خوب می شود اگر انسان زیبا زندگی کند و اجازه ندهد تا مشکلات و ناکامی ها او را از پا دربیاورند و باعث شوند که انسان خود را در زندان افسردگی و پوچ گرایی حبس کند. فرصت زندگی کردن تنها و تنها یک بار به انسان داده میشود پس بیایید که به بهترین نحو از آن استفاده کرده و زیبا زندگی کنیم.

 

برای مشاهده فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.