ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز فروردین ۱۰, ۱۴۰۳ ۰۸:۵۵

چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر فرشاد پازوکی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد و دبیر علمی این جشنواره گفت: ثبت نام چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی با شعار “پیش به سوی دانشمند شدن” در رشته های مختلف علمی در 5 محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت javanproject.com  از 25 آذر ماه 1400 مصادف با روز پژوهش و فناوری آغاز و تا 30 فروردین 1401 ادامه داشت.

چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود
چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود

وی ادامه داد: پس از پایان زمان ثبت نام در این دوره از جشنواره، در محور سمینارها و غرفه های نمایشگاهی 165 تیم در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، علوم زیستی، علوم کامپیوتر، روانشناسی، ادبیات، نجوم، نانو تکنولوژی، محیط زیست و … شرکت کرده اند و نتیجه تلاش‌های خود را در بستر مجازی ارائه خواهند داد.

پازوکی افزود: در محور مسابقات 33 تیم در گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، زیست فناوری، مسابقات آزمایشگاهی، اینترنت اشیاء و کاپ فیزیک ایران، کسب و کار و … ثبت نام کرده اند و به صورت مجازی دستاوردهای پژوهشی خود را به صورت محصول محور ارائه خواهند داد. در محور سخنرانی علمی، 20 تیم و در محور تولید محتوای دیجیتال نیز 42 پروژه حضور خواهند داشت.

الناز فطیرخورانی دبیر اجرایی این رویداد اعلام کرد: این جشنواره در روز‌های 21 الی 23 اردیبهشت ماه 1401 به صورت مجازی و ارائه آنلاین در بستر اسکای روم طبق برنامه زمانبندی ارائه شده در سایت جشنواره برگزار می‌شود. دستاوردها و پروژه‌های دانش آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده در مراسم اختتامیه که به صورت حضوری در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود، علاوه بر اهداء جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات را نیز دریافت می‌کنند.

به گفته وی، گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش ‏‌آموزان، ایجاد زمینه‌‏‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌‌های بالقوه دانش ‌‏آموزان، آشنایی دانش آموزان با محیط دانشگاهی و شناسایی استعدادهای نوجوانان، ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی، توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی کردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه مقالات برتر دانش آموزی و حمایت مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات از طرح های منتخب و اعزام به مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات از ویژگی های برجسته دوره چهارم جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان است.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم javanproject.com  مراجعه کنند.