ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز فروردین ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲

چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان آغاز شد

چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان آغاز شد

برنامه افتتاحیه آنلاین چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان
برنامه افتتاحیه آنلاین چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان

چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان در روز‌های ۲۱ الی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی، با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز با استعداد و پژوهشگر از ۱۴ استان کشور در قالب بیش از ۲۵۰ پروژه علمی برگزار می گردد.

برنامه افتتاحیه این رویداد به صورت آنلاین و مجازی از طریق بستر اسکای روم در روز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه سال 1401 ساعت 11 صبح با حضور جناب آقای دکتر پازوکی دبیر علمی جشنواره، سرکار خانم فطیرخورانی دبیر اجرایی جشنواره و جناب آقای دکتر سرکاراتی عضو شورای سیاستگزاری این رویداد و هیات داوران و سایر مسئولین و همکاران دبیرخانه رویداد برگزار شد.

معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جناب آقای دکتر سرکاراتی در افتتاحیه مراسم عنوان نمودند: برنامه ریزی دانش آموزان باید بلند مدت باشد و دانش آموزان را باید برای اهداف بلند مدت آموزش داد نه اهداف کوتاه. متاسفانه برخی از اولیا و مربیان دانش آموزان را به اهداف کوتاه مدت مانند شب امتحان و کنکور سوق می دهند باید اولیا و مربیان دانش آموزان را مانند ورزشکاران پرورش دهند و برنامه ریزی بلند مدت برای رسیدن به هدف مطلوب آماده نمایند زیرا تجربه دانش آموزی یک تجربه شیرین ، جالب و تکرار نشدنی است که هر زمانی تجربه ، کار علمی و خاص شیرین وبی نظیری را برای دانش آموزان رقم می زند.

معاون دانش آموزی باشگاه تاکید کردند که انشالله در باشگاه چند برنامه جدی و مهم از جمله شبکه سازی دانش آموزان از فعالیت های تخصصی راه اندازی خواهدشد که دانش آموزان قبل از برگزاری مسابقات با هم آشنا شوند و بعد از مسابقه برندگان و عموم شرکت کنندگان یک برنامه ویژه مانند مدارس تابستانی و …با اهداف معین پیش رو داشته باشند.
ایشان از عموم معلمین ودست اندرکاران آموزشی درخواست کمک برای سیاستگزاری و طرح موضوع کردند تا یک چارچوب کلی و محکم با استقاده از تجربیات ارزشمند معلمان و مسئولین آموزشی برای دانش آموزان ایجاد شود.

دکتر پازوکی دبیر علمی جشنواره فرهیختگان گفتند : در شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد که در دو بخش دانش اموزی و دانشجویی در 14 تا 16 اردیبهشت ماه 1401 برگزار شد 90 درصد شرکت کنندگان در بخش دانش آموزی بودندو این نشان از جدیت و همت بالای دانش آموزان دارد که در جشنواره فرهیختگان نیز حضور چشمگیری با تعداد بیش از 1000 نفر از 14 استان کشور در قالب بیش از ۲۵۰ پروژه علمی دارند. دبیر علمی جشنواره عنوان کردند که دانشگاه در تلاش است مسابقات جدیدی طراحی و اجرا نماید.

خانم فطیرخورانی دبیر اجرایی جشنواره از دانش آموزان خواستند که وارد فضای اسکای روم شوند و فرصت ها را مغتنم شمارند و وارد کلاسهای مختلف شوند و از تجربیات دوستان خود استفاده نمایند ایشان نوید داد که کار سوق و مدرسه تابستانی برگزار خواهد شد.

همچنین در پایان برنامه افتتاحیه به سوالات شرکت کنندگان در خصوص نحوه داوری پاسخ داده شد.

افتتاحیه چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان

 

افتتاحیه جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان
افتتاحیه جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان