ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز فروردین ۳۰, ۱۴۰۳ ۰۸:۲۴

همزمان با هفته پژوهش، پوستر پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان رونمایی شد.

همزمان با هفته پژوهش، پوستر پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان رونمایی شد.

همزمان با هفته پژوهش، پوستر پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان رونمایی شد.

دوره پنجم جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان
پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان

به گزارش روابط عمومی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی پوستر پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در جلسه شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولین رونمایی شد.

دکتر حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انجام ماموریت‌های محوله در سند تحول و تعالی دانشگاه، مبتنی بر ایجاد شادابی و شور و نشاط علمی، استعدایابی و توان افزایی مهارتی دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و رشد مهارت های علمی و عملی دانش آموزان سراسر کشور پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان را با شعار پیش به سوی دانشمند شدن برنامه ریزی و اجرا می کند.

دکتر حسن پور در این خصوص اظهار داشت: ثبت‌نام پنجمین جشنواره فرهیختگان جوان در رشته‌های مختلف علمی در پنج محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش‌آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت https://bpj.iau.ir آغاز شده و تا پایان اسفندماه 1401 ادامه خواهد داشت.

در ادامه دکتر سرکاراتی معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر علمی این رویداد افزود: دانش آموزان می توانند دستاوردها و تحقیقات خود را در بخش سمینارها و غرفه‌های نمایشگاهی، در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، زیست فناوری، علوم کامپیوتر و نانو و … ارائه کنند. همچنین در این دوره در بخش مسابقات گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی، ماشین‌های کمیکار، بازی‌سازی، کامپیوتر و برنامه‌نویسی، مسابقات آزمایشگاهی، و کاپ فیزیک ایران برگزار خواهد شد.

همچنین دکتر سرکاراتی گفتند: کلیه پروژه های دانش آموزی در این دوره پس از ثبت نام با هدف شبکه‌سازی و هم افزایی در باشگاه پایش، ثبت خواهند شد و دانش آموزان می توانند در این بستر از مشاوره و منتورینگ برای پیشبرد هر چه بهتر پروژه های خود استفاده کنند و از پروژه های سایر تیم ها نیز مطلع شوند. آدرس باشگاه پایش https://teams.bpj.iau.ir/

الناز فطیرخورانی مدیر مسابقات دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و دبیر اجرایی این رویداد گفت : دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی می‌توانند دراین رویداد ثبت‌نام کنند. دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه ‌بر جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات و لوح تقدیر نیز دریافت می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از تجربه موفق دوره حضوری و نیز سه دوره برگزاری مجازی این رویداد، دوره پنجم این جشنواره به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و آن دسته از دانش آموزان که امکان شرکت حضوری ندارند می توانند پروژه خود را به صورت آنلاین ارائه و مورد ارزیابی قرار بدهند.

وی تصریح کرد: تمام دانش‌آموزان منتخب در جشنواره، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد و از مزایا و تسهیلات باشگاه نیز بهره‌مند می‌شوند.لازم به ذکر است انشالله پنجمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در اردیبهشت ماه سال 1402 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه این رویداد به سایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آدرس https://bpj.iau.ir مراجعه کنند.

پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان
دوره پنجم جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان