ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز فروردین ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۳:۲۶

همکاری دانشگاه آزاد با هلدینگ‌های بزرگ برای ایجاد شتاب‌دهنده‌ها

همکاری دانشگاه آزاد با هلدینگ‌های بزرگ برای ایجاد شتاب‌دهنده‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از همکاری با هلدینگ‌های بزرگ برای ایجاد شتاب‌دهنده‌ها در دانشگاه خبر داد.
رضا مسعودی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تأکید بر انجام پژوهش‌های کاربردی اظهار کرد: برای اجرای پژوهش کاربردی باید سیاست‌هایی در پیش گرفت تا دانشجویان مسئله‌محور شوند، در این مسیر اقدامات متعددی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: به‌تازگی قرارداد گسترش فضای مرکز نوآوری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری امضا شد، در این فضا دانشجویان امکان انجام تحقیقات بیشتر را خواهند داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: اقدامات خوبی در دفتر ارتباط با صنعت در حال انجام است که برای نمونه می‌توان به مذاکره با چهار سازمان و هلدینگ بزرگ اشاره کرد. این نهادها قرار است در مرکز نوآوری دانشگاه شتاب‌دهنده ایجاد کنند و حل مسائل خود را به دانشگاه بسپارند.

وی ادامه داد: همچنین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در حال مذاکره با برخی از شرکت‌هاست تا شرکت دانش‌بنیان مشترک با دانشگاه ایجاد کنند.

مسعودی افزود: به‌عنوان‌مثال یک شرکت در حوزه کشت بافت در زمینه کشاورزی در حال امضای قراردادی با دانشگاه است تا یک شرکت دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه ایجاد کند. اگر این قراردادها اجرایی شود در مسیر رفع نیازهای کشور و تولید ثروت پیش خواهیم رفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: امیدواریم که سازمان مرکزی دانشگاه سازوکارهایی را فراهم کند تا بتوانیم با سرعت بیشتری برای اجرای این فرآیندها گام برداریم.