ششمین جشـنــواره پروژه‌های دانش‌آموزی

امروز فروردین ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۸:۴۷

ثبت نام دومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان سینا آغاز شد

ثبت نام دومین جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان سینا آغاز شد

جشنواره دانش آموزی سینا توسط سامانه یکپارچه نوین آموزشی و واحد علوم و تحقیقات، با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و افزایش مهارت‌های علمی و عملی دانش آموزان کشور، در روز‌های۳، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.
به گزارش گیتی آنلاین، الناز فطیرخورانی، دبیر جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان سینا و مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی واحد علوم و تحقیقات، از آغاز ثبت نام دوره دوم این جشنواره در ۵ محور غرفه‌های نمایشگاهی سمینار‌های علمی، مسابقات دانش آموزی، محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی در قالب ۱۳۰ رشته و گرایش خبر داد.
وی به استقبال و حضور بیش از پنج هزار دانش آموز با استعداد وخالق در دوره اول این جشنواره که در فروردین ماه امسال در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اشاره کرد و ادامه داد: گستره بخش‌ها و گرایشها این جشنواره را از لحاظ کیفی و کمی نسبت به سایر جشنواره‌های دانش آموزی متمایز میکند.
به گفته فطیرخورانی، در این رویداد علمی پژوهشی، دستاورد‌ها و پروژه‌های دانش آموزان از سوی استادان دانشگاه داوری خواهد شد. گروه‌های برگزیده علاوه بر اهدا جوایز نفیس نقدی، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات نیز دریافت میکنند و به مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات اعزام خواهند شد.
گفتنی است، گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش آموزان، ایجاد زمینه‌های ظهور خالقیت و توانایی‌های بالقوه دانش آموزان، آشنایی دانش آموزان با محیط دانشگاهی و شناسایی استعداد‌های نوجوانان، ارائه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی جهت همکاری و مبادلات علمی و فنی با مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تبیین نقش و تاکید بر اهمیت تفکر و پژوهش، از اهداف برگزاری این جشنواره است.
برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و مهارتی به صورت حضوری در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، به طور مجازی در سامانه سینا و همچنین هدایت و مشاوره حضوری و مجازی کلیه دانش آموزان و  دبیران از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی  f-sinaproject.comمراجعه کنند.